Aurreiritziak,
iritziak eta “Wertekeriak”
Anitzetan aditu behar izan dugu
ezetzean kokatuak gaudela, aurreiritziak beteak omen. Badakizue, gureak jakin
gabeko aurreiritziak beraienak iritziak, fundamentuzkoak gainera. Kritika hori saihesteko
nahian, ongi irakurri arte, ez dut
sobera hitz egin Wertek proposatzen duen aldaketaz.
Orain bai, proposamena leitu dut
goiti behitik. “Izenburu polita” jarri diote: hezkuntza kalitatea hobetzeko legea, kasi erranen nuke polita duen
bakarra hori dela, izena. Bestea kezkagarria, ikaragarria. Inon ez dute
definitzen zer den kalitate kontu hori, soilik erraten digute ez dela neurtu
behar inbertsioa kontuan izanik, edo irakasle kopurua edo ratiorik, ez!! Hori
ez omen da inportantea, emaitzei begira neurtu behar da, zer emaitzei ere, ez
du zehazten; horrek izutzen nau garrantzia bakarrik ikasgai tipikoei ematen dietelako.
Adimen aniztasunarena, aditu izanen dute noizbait?? Bai …; ulertu ez dut uste,
hori erabiltzen baitute ikasleak sailkatzeko, hezkuntza oztopo-lasterketa bihurtuz.
Europarekin
erkatuz eskola porrota txikitu nahi omen du PPk, horretarako proposatzen du
errezeta bakarra, Nafarroan ditugun beharrei kasu egin gabe; bost axola, 17
eredu desberdin izatearen beldurrez: denontzat
kafe hutsa, beraien eredu diskriminatzailea eta … zinismo osoz solasten da
ikastetxeen autonomiaz, ikastetxeei eman herriei kentzen zaiona??? Hori ironia
…
Konparatzerakoan ahazten zaie OCDEk
argi utzi diona Espainiar estatuari: ikasle
banaketa goiztiarrak eskola porrota handitzen duela eta … hain zuzen ere egiten
den proposamena hori da.
Hezkuntza berdintzailea ez zaio
axola Wert jaunari, edo … hobe errana
bai, anitz gainera. Horregatik, tontoa ez denez, eta jendeari kalitatezko
heziketa emanez gero PP-ren politika menperatzailea arriskuan jartzen duenez, kontrakoa
ezarri nahi digu:
gutxi batzuentzako
heziketa selektiboa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario